niedziela, 24 lutego 2013

#13 Powrót do rzeczywistości...

Wróciłam już kilka dni temu, ale dopiero teraz mam czas, żeby coś napisać. Wyjazd był meeega udany, więc powrót do pracy i codziennych obowiązków był jak zderzenie ze ścianą. Jutro pierwszy dzień na uczelni, a
 ja już tylko myślę o majówce i wakacjach! Niech już chociaż przyjdzie wiosna, bo śnieg i mróz potrzebny mi tylko w górach! Nie wiem jak Wy, ale gdy pojawia się cieplejsza pora roku ja od razu łapię drugi oddech i jestem pełna energii do działania. Mam nadzieję, że zaskutkuje to lepszą formą fizyczną i psychiczną.



***


Zmianiając temat mam plan dzielenia się z Wami swoim jadłospisem. Będzie to dla mnie motywacja do zdrowszej diety. :) Na pierwszy rzut idą moje ostatnie śniadania -  owsianka z owocami.




Mimo, że uwielbiam pieczywo muszę przyznać, że owsianka jest wartościowszym śniadaniem. Czuję się po niej syta, a mimo wszystko nie "napchana". Płatki owsiane mają właściwości odchudzające i odmładzające i razem z otrębami pozytywnie wpływają na trawienie. Zboża są bogatym źródłem białka i cennych aminokwasów. Hamują zmęczenie i rozdrażnienie gdyż znajduje się w nich witamina B1 i kwas pantotenowy. Badania potwierdzają, że płatki owsiane wpływają dobrze na sprawność fizyczną i wytrzymałość organizmu. Owsianka znajduje się na podium najzdrowszych posiłków świata i z autopsji wiem, że rewelacyjnie wpływa na samopoczucie. Uważam, że jedzenie płatków jako pierwszego posiłku jest bardzo znaczące w odchudzaniu i może właśnie od tego powinniśmy zacząć zmianę naszych nawyków żywieniowych. Można ją modyfikować na wiele sposobów, jeść z jogurtem, mlekiem, na wodzie, dodawać świeże i suszone owoce. Opcji jest naprawdę dużo i obiecuję, że będę się dzielić z Wami swoimi pomysłami. A Wy macie swój ulubiony przepis?!

Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Aaaale ładny widok! Moja ulubiona owsianka to: banan+4 łyżki płatków+200 ml mleka sojowego+mandarynka+łyżka wiórków kokosowych+łyżka masła orzechowego. Czasami ją modyfikuję zastępując mandarynkę np ziarnami granatu lub poszatkowanym jabłkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale Ci zazdroszczę tych ferii, niestety w pracy nie mogłam sobie pozwolić na wolne:( oby wytrzymać do najbliższego urlopu :):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. najczęściej przygotowuję owsiankę z bananem i migdałami bo tego u mnie nie brakuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Dołącz swojego bloga do spisu blogów: http://gianamm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę udanych ferii. Moje nie były tak wspaniałe, śnieg się roztapiał co nie sprzyjało jeździe na snowboardzie. :D

    Zapraszam na mojego bloga http://prosto-do-celu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń