niedziela, 10 marca 2013

Moja dieta. Przykładowy jadłospis.

weheartit.com
weheartit.com
 Dziś troszkę przysiadłam do obliczeń i poczytałam o zbilansowanej diecie redukcyjnej. Mam na celu zrzucenie ok. 2-3kg. w jakieś 2 miesiące...a w zasadzie nie chodzi tu o kilogramy, a o pozbycie się kilku cm. w talii i udach. Niestety obecnie moja aktywność jest umiarkowana: 1 tyg.x 1,5h i 2 tyg.x 45min. intensywnego pływania, 1,5h koszykówki  na uczelni + prawie codzienna praca w ruchu. W tym tygodniu mam zamiar wybrać jakiś youtubowy program na brzuch ( propozycje?) i zacząć kręcić hula-hop. Nie chcę się głodzić, więc postaram się ograniczyć do 1600kcal : 4-6 posiłków dziennie - zależnie od tego o której wstanę i zjem śniadanie. Zaplanowałam, że w mojej diecie będzie 53% węglowodanów (212 g), 25% tłuszczy (44,5g ) i 22% białka (88 g). Dlaczego tak? Nie chcę, żeby moja dieta była typową "low carb"  (niskowęglowodanową), bo brak tego składnika sprawia, że czuję się ciężko i ospale. Oprócz tego nie mam zamiaru ograniczać bardziej tłuszczu ponieważ z własnego doświadczenie wiem, że przez to moja gospodarka hormonalna zaczyna szwankować. Mam nadzieję, że niedługo zobaczę pożądane efekty...a jeśli nie to zredukuję węgle i dołożę więcej białka. Oto mój jadłospis z dwóch ostatnich dni:






Oczywiście w ww. jadłospisach jest sporo błędów i odstępstw od planu, ale myślę, że z dnia na dzień będę coraz bliżej swoich założeń. Wprowadzę więcej mięsa, ryb, urozmaicę innymi warzywami i owocami itp. A jak tylko zrobi się cieplej wskakuję na rower i zaczynam walczyć z moją nienawiścią do biegania. Majówka tuż-tuż! ;)

weheartit.com

Dziś zostawiam Was z kilkoma zdjęcia z weheartit.com, ale następnym razem już własne zdjęcia.

Trzymajcie się ciepło!

9 komentarzy:

  1. jeśli mogę coś doradzić - to zdecydowanie za mało białka w diecie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo cukru również w formie owoców czy soków a białka faktycznie nieco za mało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy posiłek jesz dopiero o 12:00 ?? Trochę dziwnie , lepiej zjeść dwa małe śniadania pierwsze najlepiej około 8:00. Przynajmniej ja tak robię :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O 12 bo tuż przed tą godziną wstałam ;)

      Usuń
  4. Jeśli jeszcze mogę Cię jeszcze jakoś odciągnąć od tego pomysłu, to nie zaczynaj hula hop. Nic to nie daje a może zaszkodzić. Lepiej te 10 min poświęć np. na Zuzkę :) Poza tym brzuch to kwestia jedzenia - podciągniesz dietę zostając przy wysiłku to sam się schowa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wam za podpowiedzi :) zastosuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Plan dobry, zawsze gorzej z realizacja. Tez musze cos wymyslec i dostosowac menu do trybu zycia :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli chodzi o youtube'owy filmik to mogę doradzić ten:
    https://www.youtube.com/watch?v=IZ7bIRWE3Fs

    U mnie na siłowni prowadzą zajęcia 15-minutowe, złożone właśnie z tych ćwiczeń. Całkiem przyjemne, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o! Robiłam kiedyś plecy z tym programem i był fajny, więc chyba się skuszę. dzięki! :)

      Usuń