poniedziałek, 18 marca 2013

"Nie odmawiaj sobie wszystkiego!". Proste ciastka owsiane - przepis!

To jedna z zasad, którymi kieruję się podczas diety. Wiem, że jeżeli zrezygnuję ze wszystkich "jedzeniowych" przyjemności to nie wytrzymam długo na redukcji kcal. Wolę od czasu do czasu zjeść pasek czekolady, lub jakieś ciastko, niż non-stop odmawiać sobie słodyczy i w pewnym momencie rzucić się na nie jak wygłodniały zwierz. ;) Staram się nie popadać w paranoje i uważam, że zjedzony raz na jakiś czas baton nie niweczy naszych wysiłków włożonych w trening i zdrowe odżywianie. ;) Nie zadręczajmy się małymi żywieniowymi potknięciami - jesteśmy tylko ludźmi. Liczy się umiarkowanie i zdrowe podejście!

Poruszyłam ten temat, bo wczoraj w przypływie ochoty na słodkie stwierdziłam, że upiekę "małe co nieco". Mózg wysłał informacje, że ziarna itp. to lepszy wybór niż ciężkie kremy itp. i w końcu zdecydowałam się na ciastka owsiane. Może nie są one dietetyczne, odtłuszczone i bezcukrowe - za to bardzo smaczne i zdrowsze niż większość cukierniczych wypieków. Przepis dostałam od szefowej, która robi je od dawna i sprzedaje w kawiarni w której pracuję. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu i kiedyś go wypróbujecie. 


Składniki:
250g płatków owsianych górskich
125g pestek słonecznika, 50g pestek dyni ( u mnie był to "Mix sałatkowy Italia" z orzeszkami piniowymi)
75g siemienia lnianego
40g wiórków kokosowych ( ja dałam trochę więcej płatków i pestek, bo kokosa nie miałam)
100g suszonej żurawiny
puszka mleka skondensowanego słodzonego

Przygotowanie:
Lekko podgrzewamy mleko, żeby zrobiło się rzadsze. Następnie dodajemy je do mixu reszty składników i mieszamy. Wlewamy masę do prostokątnej formy - najlepiej na papier do pieczenia, żeby nie używać masła. Pieczemy ok. 1h 5min. w temperaturze 130stopni. Nic prostszego! 


Ostrzegam, że są naprawdę słodkie i najlepiej smakują następnego dnia, a nie tuż po upieczeniu. Ja dziś sobie nie pożałowałam, bo za mną dość ciężki trening interwałowy na pływalni. A co! Wszystko dla ludzi!

  Trzymajcie się cieplutko w te końcowe mroźne dni. Byle do wiosny! :)

7 komentarzy:

  1. też mam przepis na ciasteczka owsiane :) jutro chyba sobie na uczelnie zrobię placuszki owsiane ;d zobaczymy co mi wyjdzie rano :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też dziś piekłam ciastka ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam ten przepis, zawsze wychodzi i jest mało czasochłonny :)
    http://zwegowani.pl/kruche-ciasteczka-z-kokosem/

    w.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo często robie takie ciasteczka, lubie też z muesli

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie!!!
    Chyba sama sobie takie przyrządzę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kiedyś robiłem bardzo podobne ciastka :) Chyba gdzieś jest nawet przepis na blogu. W każdym razie pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny przepis! Brakuje mi mleka i nie wiem, czy nie zamienię na coś żurawiny, ale i tak zainspirowałaś mnie ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń