środa, 20 marca 2013

Pielęgnacja włosów.

Hej! Dziś trochę inny post. Lubię czytać notki o pielęgnacji, urodzie i kosmetykach, więc pomyślałam, że od czasu do czasu i ja napiszę coś podobnego, lub dodam recenzję. Zacznę od pielęgnacji włosów. Oczywiście jest to temat rzeka, na który można się rozpisywać godzinami - a i tak jest mała szansa, że go wyczerpiemy. Ja się ograniczę do minimum, bo do speca w tej dziedzinie wiele mi brakuje.

Co do moich włosów nie mogę jakoś specjalnie narzekać. Nie mam problemu z ich gęstością, łamliwością i wolnym odrastaniem. Jedyne minusy to to, że są proste jak druty, niespecjalnie podatne na układanie i czasem trochę mocniej wypadają. Nigdy ich nie farbowałam (prócz małego rozjaśniania końcówek) i na dzień dzisiejszy nie mam tego w planach. Pewnie właśnie temu zawdzięczam ich niezłą kondycję. Do fryzjera chodzę zdecydowanie rzadziej niż powinnam, bo mniej więcej raz na pół roku, ale jak już idę to ścinam wszystko co mocno zniszczone. Jak byłam młodsza zdarzyło mi się wychodzić załamaną z salonu. Raz nawet wpadłam w mega histerię, po tym jak pokazałam fryzjerce wymarzoną fryzurę z katalogu, w której jak później się okazało wyglądałam jak grzyb. ;) Już nigdy nie popełnię tego błędu i nie zasugeruję się żadnym zdjęciem ( bez dokładnej analizy kształtu twarzy, opinii innych itp.) przed strzyżeniem! Na szczęście już dawno nie przeżywałam takiej traumy. A nawet jak nie wszystko poszło po mojej myśli i wyglądałam jak pajac to na spokojnie sobie powtarzałam, że "przecież włosy odrosną".

Wybaczcie, ale nie jestem mistrzem w robieniu foci z rąsi!!! ;)
Przechodząc do sedna. Dziś o pielęgnacji od zewnątrz! Używam przeróżnych kosmetyków, od bardzo tanich i powszechnie znanych, do trochę droższych, używanych przez fryzjerów. Po wykończeniu butelki zawsze zmieniam szampon i odżywkę na inną, bo włosy przyzwyczajają się do danego składu i potrzebują "nowości". Tak mi kiedyś powiedział jakiś spec. ;) Obecnie stosuję:




Włosy myję raz na dwa dni. Po każdym myciu używam odżywki do spłukiwania, na zmianę Welle z Cabello. Oprócz tego po osuszeniu ręcznikiem spryskuję je sprayem Green Pharmacy. Takim ziołowym mgiełkom jestem wierna od bardzo dawna. Zawsze kupowałam Radical, ale ta też spisuje się bardzo dobrze. Z reguły nie suszę włosów, chyba że bardzo mi się śpieszy do wyjścia a na dworze jest zimno. Prostownica jest mi niepotrzebna, a lokówki ( pianki i liotonu) używam sporadycznie. Niestety często katuje je gumkami i wsuwkami.
 

Teraz pytanko do Was! Jakich używacie kosmetyków i które lubicie najbardziej?! Możecie mi coś polecić, bo chcę je dodatkowo zregenerować po zimie i przed zbliżającym się latem. Pozdrawiam! :)

6 komentarzy:

  1. Włosy to masz ekstra :D U mnie włosy naturalnego blondu nie widziały parę dobrych lat:) Ja tak jak ty za każdym razem zmieniam szampon i odżywkę , aktualnie używam z firmy :Dave :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje włosy są dośc podobne do Twoich, tylko są jeszcze prostsze i też tego nie lubię :P polecam odżywke z firmy Garnier Avocado i masło karite - ładnie nawilża i wygładza włosy :) lubię też maski do włosów firmy Kallos :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Włosy masz ekstra, jak chcesz możesz spróbować olejowania, albo odżywek np. glisskura z olejkami ;) Poczytaj też u włosomaniaczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne masz włosy, ta długość <3 Ja używam odżywki b/s ziaji do włosów farbowanych, fajnie nawilża i ułatwia rozczesywanie moich blond rozjaśnianych kłaków ;) a raz w tygodniu polecam stosowanie maski wzbogaconej np żółtkiem z jajka i wit a+e z kapułki (na umyte włosy, czepek foliowy, ręcznik i do ciepłego na 30 min) -> po tym moje włosy są dużo mocniejsze i grubsze, a stosuję dopiero 3 tygodnie ;)

    pozdrawiam
    SundayMorning

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dopiero zaczynam swoja walke o ladne wlosy wiec ciezko mi cos polecic;/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ładne masz te włosy :) ja używałam szamponu loccitane do włosów normalnych (takie żółte) i były bardzo dobre, ale niestety cena nie jest tak "dobra" :) teraz używam szaponu i odżywki z guaraną z body shop i włosy też są bardzo fajne po nich.

    OdpowiedzUsuń