poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Ćwiczenia aerobowe, a anaerobowe

W moim obecnym planie treningowym uwzględniłam ćwiczenia aerobowe - pływając i anaerobowe - robiąc 5x6 min. z filmami Ewy Chodakowskiej. Dlaczego? Chcę troszkę schudnąć, ale nie kosztem mięśni. Podczas aerobów, czyli wysiłków tlenowych najpierw spalamy glikogen mięśniowy, a dopiero później, po ok. 20 min. zaczynamy pozbywać się tłuszczyku. Biegając, jeżdżąc na rowerze czy jak w moim przypadku - pływając powinniśmy robić to w jednostajnym, umiarkowanym tempie z przyśpieszonym, ale spokojnym oddechem. Pozwoli nam to na co najmniej 40 min. wysiłek, który ma jakikolwiek sens przy redukcji zbędnego balastu ;)



Oprócz tego należy pamiętać, że jeżeli trenujemy w celu schudnięcia, a mimo wszystko chcemy być "fit", czyli mieć ładnie wymodelowane ciało i zarysowane mięśnie ( "chociażby" delikatnie jak modelki Victoria Secret :D ) MUSIMY wykonywać ćwiczenia anaerobowe: brzuszki, pompki, przysiady i wszystkie inne gdzie wykorzystujemy przeciwwagę naszego ciała lub ciężary. Są to wysiłki podczas, których energia produkowana jest w procesach beztlenowych. Mimo, iż bezpośrednio nie powodują spalania tłuszczu to działają na przyrost masy mięśniowej...a to właśnie ona jest siłą napędową naszej przemiany materii. Nasze mięśnie czerpią energie spalając tłuszcz z naszego organizmu, nie pozwólmy im na katabolizm i je wzmacniajmy! ;)



powyższe fotki z: weheatit.com


   Wiem, że dla większości z Was jest to oczywiste, ale spotkałam się z wieloma osobami - szczególnie dziewczynami, które trenują jedynie aerobowo i dziwią się, że mimo iż ich sylwetka jest smukła to nie tak umodelowana jakby chcieli. I właśnie dlatego namawiam do tego aby nasz trening był urozmaicony i bogaty w różne formy aktywności.

***

9 komentarzy:

  1. Ciekawy post ;) to prawda, aby wyglądać fit należy zadbać nie tylko spalenie tłuszczu, ale ujędrnienie i wyrzeźbienie mięśni. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie często spotykam się z opiniami, że o wiele bardziej skuteczne od takich treningów aerobowych w jednostajnym tempie są treningi interwałowe, gdzie mamy zmienne tempo. Można też na zmianę wykonywać ćwiczenia aerobowe i anaerobowe, to też daje dobre efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, ale przyłączam się również do opinni czarnej-kocurki. Osobiście z aerobowych opieram sie tylko na interwałacha i do tego trochę anaerobowych i na prawdę daje efekty. Mam nieco tłuszczyku do spalenia dlatego najpierw stawiałam na spalanie, a stopniowo dodawałam rzeźbienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jasne, szkoda że o tym nie wspomniałam. interwały aerobowe są chyba najbardziej skuteczne w budowaniu wytrzymałości tlenowej, ale też najbardziej dają w kość! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Otóż to! Bardzo przydatny post i rozwiewający wątpliwości oraz mity krążące w internecie. Mi największe efekty dają naprzemiennie wykonywane aerobowe i anaerobowe . Interwały dają w kość, ale tym większa przyjemność "na koniec" :)
    Powodzenia w dalszych ćwiczeniach!

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy do ćwiczeń aerobowych można zaliczyć także skakankę?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. tak :) i jest jedną z najbardziej efektywnych aktywności aerobowych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny blog , ćwicz dalej , a napewno osiągniesz sukces i spełnisz marzenia ! trzymam kciuki za Ciebie pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawie tu, będę zaglądać częściej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń