środa, 26 czerwca 2013

Dlaczego warto jeść truskawki?!


Możemy je jeść w dużych ilościach, bez żadnych wyrzutów sumienia ponieważ:
- są źródłem takich witamin jak: C, A, B1, oraz wapnia, magnezu,fosforu...
- zawierają enzymy, które przygotowują nasz układ pokarmowy do trawienia i odpowiadają za spalanie tłuszczu,
- 100g truskawek to tylko ok. 30kcal!
- świetnie działają na naszą cerę m.in. pomagają w walce z trądzikiem
- występujący w nich kwas elegonowy chroni organizm przed nowotworami,
- świetnie wpływają na pracę mózgu, w tym zapamiętywanie informacji - co jest bardzo przydatne podczas sesji :)



Jak widać na zdjęciach, ostatnio są głównym składnikiem mojej diety. A co! Trzeba korzystać póki trwa sezon, a łubianki są coraz tańsze. A Wy macie jakieś ulubione potrawy w roli głównej z truskawkami ?! 

***

Nie zapeszając sesja już za mną. Dopiero pod koniec tygodnia mam wyniki ostatniego egzaminu - instruktorskiego, a póki nie zobaczę indeksu z pozytywną oceną - nie poczuję wakacji. Trzymajcie kciuki!

 Wkrótce napiszę o moich planach wakacyjnych - bardzo aktywnych :)

17 komentarzy:

  1. Truskawki z makaronem i serem?? hmmm ... ciekawe połączenie, tak jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość oryginalne połączenie - kiedyś na Mazowszu spotkałam się z makaronem, serem i skwarkami. W Polsce południowej takie mieszanki są lekko egzotyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalne ? Myślałam, że to w całej Polsce główne danie stołówkowe w szkołach itd. :)

      Usuń
    2. To może ja jestem za stara, żeby pamiętać co dają stołówki:)

      Usuń
  3. U mnie ostatnio też ciągle truskawki, pod różnymi postaciami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja truskawki ostatnio przyswajam w formie niskocukrowych konfitur :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, truskaweczki. U mnie pod milionem postaci w czerwcu się pojawiały :)
    Pozdrawiam,
    Setny Obserwator :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam truskawki!
    mogłabym je jeść bez końca!

    OdpowiedzUsuń
  7. ale narobiłas mi ochoty na te truskawki!

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie tez ostatnio stanowią podstawę diety :) nie żałuję sobie o każdej porze dnia, w końcu tak krótko możemy się nimi cieszyć

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja staram się codziennie jeść truskawki :) Po co najmniej 300-500g :) Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam truskawki,są boskie;p;p

    OdpowiedzUsuń
  11. mniaaam ! warto jeść truskawki bo są przepyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kocham truskawki, jedne z moich ulubionych owoców:) nie mam żadnych ograniczeń w tym przypadku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam, że często w przedszkolu na obiad mieliśmy makaron z truskawkami - hmm pycha :)

    OdpowiedzUsuń