niedziela, 22 grudnia 2013

Pierniki, ciastka i zdrowy rozsądek.

Dziś mała zmiana tematyki. Z podróżniczej na kulinarną!  

 Jak przeżyć święta będąc na diecie odchudzającej?!  Nie wiem i nie będę się nad tym rozwodzić. :)

   Najważniejsze to nie popaść w paranoje. Wszystko jest dla ludzi, a trochę słodkiego podczas świąt jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Lepiej spędzić te święta w świątecznej i zdrowej atmosferze, z dala od rozważań na temat odchudzania i liczenia kalorii. Grunt to znaleźć złoty środek - spróbować po trochu wszystkiego na co mamy ochotę, pamiętając o tym, żeby się nie przejść, a potem pójść poćwiczyć. Łatwo sobie wyobrazić, trochę trudniej wprowadzić w życie. Życzę Wam powodzenia i podaję przepis na szybkie i pyszne kruche ciastka i pierniki, bez zbędnego lukru!

Ciastka kruche



 
Przepis dostałam od mojej przyjaciółki. Ciastka są bardzo proste do wykonania, więc każdy sobie z nimi poradzi :)

Skład:

  • 240 g mąki (+ ta do podsypywania)
  •  180 g masła
  • 100g cukru
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii ( ja dodałam zapach)
  • 1 łyżeczka skórki z cytryny, lub soku cytrynowego ( ja nie dodawałam) 
  Wszystko po kolei wysypujemy na blat. Zagniatamy. Wsadzamy do lodówki na 30 min. Wałkujemy, wycinamy i wstawiamy do pieca o temperaturze 180stopni na ok. 15 min.

 Pierniki


   Przepis z jednego z moim ulubionych blogów Kwestia Smaku, który znajdziecie TU. Skład moich ciastek jest identyczny, natomiast przygotowałam je w takie sam sposób jak ww. kruche - bez żadnego przesypywania itp. Piekłam 11-12 min.

Mam nadzieję, że jeżeli spróbujecie je przygotować, będziecie zadowolone z efektu końcowego. Trzymajcie się ciepło. :)

2 komentarze:

  1. mniaam, wyglądają super! zapraszam ajszoon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pierniczki :)
    zapraszam też do mnie na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń