środa, 18 czerwca 2014

Dlaczego warto przesiąść się na rower ?!

    Prócz picia większej ilości wody, mam jeszcze kilka innych postanowień. Dzisiaj trochę o kolejnym z nich. Jak wspominałam na facebook'u - powiedziałam "do widzenia" środkom transportu miejskiego i przesiadłam się na rower.

 Dlaczego ?!

8 oczywistości dla których warto:

  1. Przede wszystkim poprawiasz kondycję organizmu. Jak w przypadku uprawiania każdego sportu: z dnia na dzień możesz więcej, wysiłek jest mniej uciążliwy i staje się przyjemnością i zdrowym uzależnieniem.
  2. Pozbywasz się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Zakładając, że jedziesz ze średnią prędkością 17km/h spalasz ok. 250 kcal w 60 min. 250kcal = prawie 1 kg truskawek, które możesz zjeść bez wyrzutów sumienia. :)
  3. Wzmacniasz mięśnie nóg, pośladków, brzucha - poprawiasz wygląd sylwetki.
  4. Wybierasz trasę. Decydujesz, którą ulicą pojechać, żeby było szybciej i przyjemniej, więc...
  5. ...nie stoisz w korkach. Masz większy wpływ na to czy będziesz w pracy, uczelni itp. na czas, mimo trudnych warunków drogowych.
  6. Nie sterczysz wśród tłumu (często) sfrustrowanych ludzi, walcząc o przetrwanie... (szczególnie w godzinach 6-9 i 16-17 ), tylko spędzasz aktywnie czas na powietrzu, przez co...
  7. ...relaksujesz się, a poziom endorfin wzrasta. 
  8. Oszczędzasz pieniądze nie wydając ich na kartę miejską/ bilety.

   Od niedzieli przejechałam 86km. W te wakacje zapewne nie wystartuje w żadnym mini-triathlonie, ale mimo wszystko czuję że moja forma "rowera" wkrótce będzie lepsza, niż ta którą prezentowałam w sierpniu tamtego roku podczas moich pierwszych zawodów tego typu ( przeczytasz o nich TU). Nie skupiam się na biciu rekordów prędkości itp., ale uwierzcie na słowo, że poranna przejażdżka na uczelnie, albo powrót wieczorową porą z pracy i towarzyszący temu ciepły wiatr, wschód i zachód słońca - to naprawdę coś super! A jak uzależnia!

A Wy jeździcie, czy dopiero zaczniecie? :)

9 komentarzy:

  1. ostatnio wbrałam się do pracy rowerem :) zaoszędziałm ok. 25 zł które musiałabym przeznaczyć na paliwo

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja muszę mój rower sprawdzić na poniedziałek, bo od poniedziałku czas się wybrać do pracy. A jaki transport jest najlepszy? Oczywiście, że rower! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam skuter, fakt może nie jest tak zdrowy jak rowerek, ale oszczędność czasu i pieniędzy spora

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie! Oszczędzamy pieniądze i czas, a dajemy sobie dawkę pozytywnej energii, uśmiechu i formy! Nawet niech to będzie tylko 5-6km dziennie (bo z pracy, do pracy, do koleżanki i od niej), ale zawsze! Razy 7 to już około 40km w tygodniu czyli jakby nie spojrzeć jeden dobry trening cardio :) Ja też prawie wszędzie poruszam się rowerkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam jeździć na rowerze. Na początku maja kupiłam sobie nowy rower i jestem nim zachwycona, ponieważ jeździ mi się na nim świetnie. Jeśli mam wybrać rower a bieganie, wybiorę to pierwsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na uczelnie mam trochę za daleko żeby jeździć na rowerze (ok.30km) i za dużo górek po drodze, jak bym dojechała tam to byłabym już cała spocona :) ale często wsiadam na rower, bo to taka chwila dla mnie... uwielbiam czuć wiatr we włosach i odkrywać nowe ciekawe miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mieszkam pod warszawą - dojeżdżam rowerem do pierwszej strefy. rower jest super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Też jestem "rowerowa". Masz rację widoki i nastrój są super podczas takich przejażdżek.

    OdpowiedzUsuń