poniedziałek, 8 września 2014

Szybka, tania, bardzo łatwa do przyrządzenia zupa krem...


   Dzisiaj pół dnia załatwiałam sprawy na mieście, a kiedy już wróciłam do domu to nie chciałam zbyt długo czasu poświęcać na gotowanie. Po pierwsze czekało na mnie kilka innych obowiązków, a po drugie byłam głodna. Postanowiłam przyrządzić najprostszy z najprostszych - krem brokułowy. Oto przepis:

Składniki:

1 brokuł,
 5-6 ziemniaków,
4 ząbki czosnku,
2 kostki rosołowe drobiowe ( Nie bijcie! Rzadko ich używam!)
liść laurowy
pieprz mielony
ser

Sposób przyrządzenia:

  Ziemniaki kroimy w średniej wielkości kostkę, brokuły dzielimy na różyczki. Opłukujemy. Zalewamy wodą, tak żeby jedynie przykryć warzywa. Wstawiamy na gaz, a kiedy woda zacznie się gotować dodajemy kostki rosołowe,liść laurowy i posiekany czosnek. Trzymamy na ogniu ok. 20 min., po czym miksujemy wszystko na krem i doprawiamy pieprzem ( i innymi przyprawami według uznania). Ja na końcu posypałam zupę startym żółtym serem.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Zupy kremy to świetne rozwiązanie - szybkie, pyszne, sycące i zdrowe. Kostki wybaczam, o ile nie jesz ich dzień w dzień, nie są szkodliwe - bywają gorsze przewinienia w kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  2. robię taką zupę regularnie...polecam wszystkim....jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń