środa, 11 lutego 2015

Jak zacząć (biegać) i wytrwać w postanowieniu.

   Karnawał. Pączki, faworki i takie tam. Ostatnie 10 dni we Włoszech -  przecież nie mogę odmówić sobie prawdziwej pizzy i pasty! W końcu takich pyszności nie jem na co dzień ( wyłączając ostatnie 5 miesięcy...). 
  A wy jakie macie usprawiedliwienia dla swoich słabości ?! Czy w Waszym wypadku wytłumaczeń jest więcej, niż powodów, żeby zacząć ćwiczyć i zmienić swoje nawyki żywieniowe ?! 

 W tym tygodniu skończyłam praktyki. Po powrocie do Polski będę musiała zacząć szukać pracy i zapewne z powodu braku funduszy ograniczę się do ćwiczeń w domu i biegania. Koniec zimy i początek wiosny to chyba najlepszy czas na tę aktywność! Dziś podzielę się z Wami kilkoma banałami, które zawsze pomagają mi się do tego zmotywować i wytrwać w  postanowieniu. 



1. Wypisz "+" i "-" aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania w Twoim życiu. I właściwie na tym mogłabym skończyć...

2. Jasno określ swój cel i dąż do jego osiągnięcia. Np.
  •   Schudnę X kg.
  •   Przebiegnę dystans x km. w X czasie.  
  •   Dnia ... wystartuję w biegu na X km i ani razu się nie zatrzymam.
  •   Będę biegać 3 razy w tyg. po 30 min. 

    
3. Motywuj się!

  •  Prowadź dziennik i zapisuj swoje postępy. Co tydzień rób pomiary i zdjęcia swojej sylwetki.
  •  Korzystaj z aplikacji (np. Endomondo) i dziel się wynikami ze znajomymi.
  •  Stwórz folder i zapisuj w nim zdjęcia sylwetek osób, które są dla Ciebie inspiracją. 
  •  Notuj ciekawe cytaty. To wydaje się banalne, ale naprawdę działa.  
  • Oglądaj motywujące filmy w sieci ze sportowcami, oraz osobami którym udało się pokonać własne słabości.

4. Stwórz listę piosenek, które "dają kopa" i sprawiają, że nie możesz siedzieć w miejscu. Włączaj je przed treningiem, w trakcie treningu i kiedy Ci się nie chce.

5. Znajdź towarzysza z którym trenujesz, lub dzielisz się wynikami swoich treningów. Osobę, która ma podobny cel i pasję. Motywujcie się wzajemnie.



6. Czytaj publikacje na temat biegania i zdrowego odżywiania. Spraw, żeby taki styl życia stał się twoją pasją, a nie przykrym obowiązkiem.

7. Nagradzaj się.  Najlepiej drobiazgami, które związane są ze sportem jaki uprawiasz, zdrową dietą. Kup sobie nowy top, odżywkę, albo książkę na temat biegania.

Na Was to działa ? Znacie jakieś inne "wspomagacze" ?

 Jeżeli nie wiecie jak zacząć, a temat biegania to dla Was nowość to zachęcam Was do przeczytania dość któtkiego, ale rzeczowego poradnika na temat odchudzania poprzez bieganie. Dlaczego uprawiać tę aktywność, jak to robić i wiele innych niezbędnych informacji znajdziecie w tej książce. Więcej na: jak biegać żeby schudnąć.

5 komentarzy:

  1. Moim motywatorem jest współlokatora, która ciągle mi marudzi, żebym ruszyła dupsko. W większości przypadków to działa😉 A prowadzenie dokumentacji postępów to świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. to już kolejna moja próba, jednak teraz podchodzę do tego na poważnie i zastosuję się do wszystkich porad! dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog! Inspirujesz! Na pewno będę zaglądać, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na mnie dobrze działa, gdy włączę sobie jakiś film motywujący i yt. Chwilowy przyrost motywacji, ale gdy już się uniesie tyłek, to jest łatwiej :)

    OdpowiedzUsuń