niedziela, 19 kwietnia 2015

Kiedy masz ochotę na coś słodkiego lub ostrego - zdrowe przekąski.

   Dziś przychodzę do Was z przepisami na zdrowe przekąski, które mimo, że są pyszne, to nie pokrzyżują Wam planów związanych z fajną figurą na lato. Gdy macie ochotę na coś słodkiego albo słonego warto szukać alternatyw dla mocno przetworzonej żywności sklepowej i zrobić coś samemu. Zapraszam do wypróbowania poniższych  trzech przepisów! A może już same przygotowywałyście coś podobnego ?! Chętnie poczytam o tym w komentarzach.

     Niedawno moja mama powiedziała, że ciocia robiła ciasto ( na słodko) ze szpinakiem i było rewelacyjne. Raczej sceptycznie do tego podeszłam, ale...kilka dni później znalazłam na blogu u Sylwii z porannych inspiracji przepis na ciasto fasolowe. Stwierdziłam, że czemu mam nie spróbować, skoro to samo zdrowie i podobno smakuje jak murzynek. Lekko zmodyfikowałam przepis i nie byłam do końca pewna co z tego wyjdzie...ale efekt przeszedł moje oczekiwania! Ciasto jest wilgotne, kakaowe i przede wszystkim zawiera dużo białka. Polecam, bo pyszotka!

Składniki:
czerwona fasola z puszki,
3 łyżki kakao,
1 banan,
3 łyżeczki stewii ( można zastąpić ją miodem)
1/3 szklanki mleka,
1 jajko + 1 białko jajka,
50 g czekoladowej odżywki KFD z kakao
łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:
Wszystko miksujemy, wlewamy do foremki, wstawiamy do zimnego piekarnika, po czym nastawiamy temperature na 180 stopni. Pieczemy ok. 40 min.


 Ten przepis jakiś czas temu wrzucałam na FB, ale kto nie widział, niech pacza. ;)

Składniki:
1 banan,
100g jogurtu naturalnego,
80 g płatków owsianych,
łyżka rodzynek,
łyżka jagód goji,
łyżeczka cynamonu

Sposób przygotowania: 
     Mokre z mokrym zmiksować. Suche z suchym wymieszać. Połączyć. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180stopni na 15-20 min. Wychodzi ok. 12 ciasteczek. Jedno ma ok. 40kcal.


A to dla tych którzy od słodkiego wolą pikantne. 

Składniki:
1 batat,
1-2 marchewki,
2 ząbki czosnku,
troszkę oliwy,
łyżka soku z cytryny,
chilli i inne przyprawy wg uznania

Sposób przygotowania:
    Pokroić batat i marchew w cienkie paski ( jak na zdjęciu). Wsypać do miski i zalać oliwą z wyciśniętym sokiem z cytryny, czosnkiem i chilli. Wymieszać, przesypać na blaszkę i piec w piekarniku nagrzanym na 200 stopni przez ok. 25 min.

Enjoy!

8 komentarzy:

  1. Obie propozycje ciekawe i do zrobienia koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uu te ciasteczka owsiane wygladaja swietnie, chyba sie skusze;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko wygląda super super super smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wyglądają :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Wygląda przepysznie :-) Razem z Misiem musimy tego spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń