środa, 20 maja 2015

Dietetyczne ciastko proteinowe w 3 minuty - na śniadanie lub deser.

 


   Tak jak wspominałam na facebooku, dawno nie miałam tak sennego dnia jak dziś. Powieki były tak ciężkie, że myślałam, że zasnę na siedząco w pracy. Do tego ogromna chęć na to co zakazane, słodkie i tuczące...ale ostatecznie po wewnętrznej walce nie dałam się słabościom! Call me HERO! Pokonałam zmęczenie i po pracy szybko wymyśliłam zdrową alternatywę dla ciasteczek, batoników itp. Oto przepis na białkowo-owsiane mug cake tj. ciasto w 3 min z mikrofali.

 Składniki:
  1 jajko, łyżka jogurtu greckiego light, 2 łyżeczki płatków owsianych, 3 łyżeczki otrębów owsianych, 1 łyżeczka kakao, pół łyżeczki wiórków kokosowych, łyżeczka stewii ( możecie ją zastąpić miodem - ciastko będzie słodsze) , dodatkowo żeby wzbogacić deser w białko, dodałam łyżeczkę odżywki białkowej KFD o smaku czekolady z kakao

Wykonanie: 
  Mieszamy suche składniki, mieszamy mokre składniki, mieszamy wszystko razem. Przelewamy do salaterki lub niewielkiej miseczki ( UWAGA! Ciasto urośnie). Wstawiamy na 3 min do mikrofali. Nie powiem Wam na jaką moc, ponieważ mam przedpotopową mikrofalę bez tego typu oznaczeń, ale u mnie była ona maksymalna. Wyjmujemy, dajemy ciastu chwileczkę, żeby ostygło i szamamy :) 

  Myślę, że ciasto świetnie sprawdzi się również z innymi dodatkami, takimi jak: owoce, orzechy, nasiona. To świetna alternatywa dla owsianki i omleta na śniadanie. 

Łącznie:
ok. 190 kcal. 
Makro: W: 16, 4g, T: 8,8g i B: 19, 4g

 Na zdrowie!

Więcej znajdziecie u mnie na FB i Instagram

7 komentarzy: