niedziela, 21 lutego 2016

Aktywny wypoczynek we Włoszech - gdzie jechać?


    Kto śledzi mojego bloga od dawna ten wie, że postanowiłam sobie, że do 30-tki m.in odwiedzę wszystkie europejskie kraje. W styczniu wybiła mi 26-tka, czas leci nieubłaganie i zostało mi jeszcze sporo miejsc do zobaczenia. Na szczęście jestem też dość upartym człowiekiem i jeśli moje zamiary się nie zmienią to zdążę to zrobić! W końcu z 40 ,zostało już tylko 30 państw! Jeżeli chcecie trochę poczytać o moich małych wojażach to zapraszam o tutaj.
        Prócz czasu istnieje jeszcze jeden mały problem...uwielbiam wracać do miejsc, które już miałam okazję odwiedzić i niestety zamiast wybierać nowe kierunki to znów ląduję w Hiszpanii, Portugalii...a teraz mam ochotę na południowe Włochy. Dokładnie rok temu wróciłam z mojej półrocznej przygody, kiedy to, nie dość, że miałam okazję mieszkać w Dolomitach, dostałam szansę odbycia stażu, to dodatkowo odwiedziłam: Rzym i okolice, Florencję, Weronę, Bolonię, Trento, Bolzano, okolice jeziora Garda. Dzisiaj w ramach wspomnień, pokażę Wam piękne, mniej znane miejsca, gdzie warto pojechać na aktywny wypoczynek. Oto one:

Val di Non

   Val di Non - czyli dolina w której mieszkałam, a w niej:  lasy, góry, rzeka, jeziora, wspaniałe trasy rowerowe i biegowe. Dosłownie życie w chmurach. Szykujecie się do zawodów biegowych ? Potrzebujecie podbiegów ? Koniecznie tu przyjedźcie!




Okolice Rzymu


    To między innymi takie miasteczka jak Frascati i Castel Gandolfo, które należą do obszaru Zamków Rzymskich Castelli Romani. Pierwsze z nich to masa przepięknych wąskich uliczek w których można się zakochać, a drugie jak pewnie większość z Was kojarzy - letnia rezydencja Papieża. Naprawdę warto je odwiedzić przy okazji wizyty w Rzymie. To wspaniałe miejsca na długie spacery, gdzie jest zdecydowanie mniej turystów. Tylko popatrzcie:









    Propozycję wycieczek objazdowych i city breaki w różnych rejonach Italii znajdziecie w ofercie biura Itaka - tutaj. A może Wy polecilibyście mi jakieś godne uwagi, mniej znane miejsce we Włoszech?

3 komentarze:

  1. przepiękne zdjęcia :) zbieram powoli informacje bo w maju się wybieramy na wycieczkę więc chcę wiedzieć jak najwięcej i coś konkretniejszego zaplanować :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia, marzą mi się Włochy, jedno z Państw do odchaczenia na mojej liście marzeń.

    OdpowiedzUsuń