środa, 9 marca 2016

#1 ZDROWE DESERY: Becukrowe muffinki z dynią.

    Wczoraj nie wstawiłam wpisu ciuchowego, za to dzisiaj wynagradzam Wam to przepisem na dyniowe muffinki. Spróbujcie koniecznie, bo są pyszne!


Skład:

250 g wybranej mąki 
 ( ja 150 g miałam ze zmiksowanych płatków kukurydzianych, płatków owsianych, amarantusa i wiórków kokosowych,  do tego dodałam 100g mąki pełnoziarnistej żytniej )
3 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka przyprawy do pienika
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
200 ml oleju kokosowego
130 ml miodu
200 g puree z dyni
pół jabłka

Wykonanie:

    Ugotuj dynie, zmiksuj na puree i poczekaj, aż wystygnie.  W tym samym czasie zmieszaj ze sobą wszystkie suche składniki. W osobnej misce lekko rozbełtaj jajka, dodaj olej kokosowy i miód, a następnie wystudzoną dynie i pół startego jabłka. Połącz suche i mokre składniki do uzyskania jednolitej masy. Wysmaruj blaszkę tłuszczem, lub użyj papilotek do muffinek. Rozlej ciasto i piecz ok. 30-35 min. w temperaturze 175 C.

   Od dziś, co tydzień na blogu pojawiać się będzie przepis na zdrowy deser. Mam nadzieję, że zachęci Was to do powrotów!

3 komentarze:

  1. Zapowiadają się rewelacyjnie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wypieki na bazie dyni. Koniecznie muszę przetestować przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam muffiny każdego rodzaju i w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń