sobota, 26 marca 2016

#3 ZDROWE DESERY: Bezglutenowego i bezcukrowe babeczki z buraka.

    Zapewne trochę spóźniłam się z tym wpisem - podejrzewam, że już nikt z Was nie będzie gotował i piekł przed jutrzejszym śniadaniem Wielkanocnym. To nic. Zaryzykuję i dodam tego posta z nadzieją, że innym razem wykorzystacie poniższy przepis. Babeczki, może i mało wielkanocne, za to przepyszne i zdrowe. To najlepszy wyrób buraczany jaki kiedykolwiek zrobiłam: mięciutkie, słodkie i super czekoladowe. Śmiało, nie bójcie się warzywnych słodkości!



Skład:

Suche:
1,5 szklanki mąki
 ( ja zmieliłam amarantusa, wiórki kokosowe, płatki kukurydziane i migdały)
1/4 szklanki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
opcjonalnie cynamon i 1 miarka czekoladowej odżywki białkowej


Mokre:
puree z 1,5 ugotowanego buraka i 4 (namoczonych we wrzątku) świeżych daktyli 
1 jajko
1/4 szklanki oleju kokosowego
1 szklanka mleka
2 łyżki miodu


Wykonanie:

1. Ugotuj buraka do miękkości ( razem ze skórką - po ugotowaniu łatwiej się obiera). W tym samym czasie zalej daktyle wrzątkiem i daj im nasiąknąć przez 30-40 minut.
2. Zmiel składniki na mąkę, a następnie wymieszaj wszystkie suche składnik.
3. Po ugotowaniu buraka zmiksuj go razem z daktylami na puree i wymieszaj z resztą mokrych składników. 
4. Do płynnej masy dodawaj powoli suche składniki, jednocześnie miksując.
5. Przelej ciasto do papilotek i piecz w temperaturze 180 stopni przez ok. 25-30 minut.

Smacznego! 

I najważniejsze!


   Zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych! Niech przez te wyjątkowe dni ( i nie tylko) towarzyszy nam dobry humor, uśmiech i spokój ducha, a na dłuższą wycieczkę wypuśćmy pośpiech, wszystkie mało istotne problemy i liczenie kalorii. Wszystkiego najlepszego! I mokrego Śmigusa-Dyngusa! :)

 

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, szczególnie podobają mi się wiórki kokosowe i migdały. :-) Babeczki wyglądają bardzo apetycznie. :-) Zdrowych i Wesołych Świąt!

    http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis :) Spisałam i będę robić.
    Również prowadzę bloga o podobnej tematyce. Tak więc zapraszam. Jeśli interesowała by cię wspólna obserwacja to napisz w komentarzu :*
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  3. A czuć tego buraka w tych babeczkach? Ostatnio bardzo często czytam o różnych przepisach z burakiem, więc chyba jest smaczne, ale jakoś nie mogę się przemóc :) Buraki głównie kojarzę z barszczem i surówką :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie ostatnio naczytałam się o buraczanach ciastach, fajnie można wykorzystać ich słodycz i nie dodawać cukru. Muszę się w końcu zebrać i je upiec, tym bardziej, że w Twoim przepisie dodaje się ugotowane buraki, a nie tarte świeże, bo niestety tarcie surowych to harakiri i mega bałagan w kuchni!
    Pozdrawiam www.jedzkolorowo.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń