poniedziałek, 26 września 2016

# TANIE GOTOWANIE: Kotlety z czerwonej soczewicy.

   Wyprowadzka z domu rodzinnego. Każdego kiedyś to czeka - jednych wcześniej (już na początku studiów), innych trochę później ( czyt. ja - 2 lata po studiach). I żeby nie było: nikt mnie z mieszkania nie wyrzucał, wręcz przeciwnie, bardziej namawiał żebym została!  Ja sama ambitnie poczułam, że czas o wszystko zadbać samemu i pożegnać się z obiadkami mamuni i samorobiącym się praniem i prasowaniem ( "If you know what I mean..."). Uparta, niewiedząca co mnie czeka, biedna ( opis NIE ma na celu wzbudzenia współczucia , bo trochę żartuję ) : JA.
    Ogólnie jest ok. Jedyne na co trzeba się nastawić to małe zaciśnięcie pasa i zwalenie na głowę masy dodatkowych obowiązków związanych z gospodarstwem domowym ( z tym NIE żartuję ). A jako, że do odważnych świat należy, ja dodatkowo wzięłam małego kotka, a żeby się przypadkiem nie nudzić! 

  Wracając do tematu oszczędności. Od dziś na blogu możecie spodziewać się super tanich, ale również zdrowych przepisów, które nie nadwyrężą Waszych portfeli.  Poniżej pierwszy z nich: pomysł na kotlety z czerwonej soczewicy. Tanie gotowanie naprawdę nie jest trudne!



Składniki:
pół szklanki płatków owsianych błyskawicznych
szklanka czerwonej soczewicy
1 cebula
jajko
sól, pieprz, czosnek sproszkowany ( inne przyprawy wg uznania)
 olej kokosowy

Wykonanie:
  Zaproś kota do pomocy - bez niego proces gotowania może być niebezpiecznie krótki i prosty. Ugotuj soczewicę. Zalej płatki owsiane wrzącą wodą. Podsmaż cebulę. Zmieszaj wszystkie produkty razem z przyprawami( nie żałuj!) . Jeżeli wydaje Ci się, że masa jest za rzadka, dodaj (suchych) płatków owsianych. Smaż na oleju kokosowym, aż kotlety zarumienią się z obu stron. Ja na końcu  podlałam je trochę wodą, żeby w środku się podgotowały.
  Jak możecie się domyślać: cena tej potrawy jest bardzo niska, nie przekracza 4zł. Wychodzi ok. 10 sztuk (  mniej więcej takiej wielkości jak na zdjęciu).


   A Wy macie jakieś ulubione, niedrogie potrawy ? A może lubicie używać soczewicy do innych przepisów? Koniecznie podzielcie się swoimi pomysłami w komentarzach.

2 komentarze:

  1. Jaki świetny i prosty przepis! Będę tu zaglądać częściej <3 :)
    www.missplanner.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie! ;)

    _____________________
    http://bit.ly/2cNcBo4

    OdpowiedzUsuń