poniedziałek, 10 października 2016

#TANIE GOTOWANIE: Dietetyczny sernik na zimno!

   Jeżeli jecie nabiał, używanie żelatyny nie przeczy Waszym zasadom moralnym, zależy Wam na niskiej kaloryczności posiłków...i nie chcecie zbytnio naruszyć budżetu domowego to ten przepis jest dla Was! Naprawdę nie sądziłam, że ten deser będzie taki dobry! Oto przepis na mój pierwszy sernik na zimno, a do tego dietetyczny!

Skład:
1 kotka chudego twarogu
1 jogurt naturalny
250 ml przegotowanej, gorącej wody
4-5 łyżek żelatyny
1 łyżka nasion chia
3 garści mrożonych ( lub świeżych) truskawek
słodzik


Wykonanie:

  Włóż do blendera twaróg, wlej jogurt, wsyp łyżkę nasion chia i dodaj roztwór z 3 łyżek żelatyny, 125ml gorącej ( nie wrzącej) wody i 4 tabletek słodzika ( możecie go zastąpić ksylitolem, stewią itp.).
   Zmiksujcie i przelejcie masę do formy. Wstawcie do lodówki na kilka godzin, aż stężeje. U mnie to była cała noc, ale myślę, że 5 h wystarczy.

   Gdy masa się uformuję możecie zacząć przygotowywać drugie piętro. Zmiksujcie truskawki z rozpuszczoną ( w 125ml gorącej wody ) łyżką żelatyny. Powstałym płynem polejcie masę serową.  Pozostawcie sernik w lodówce na kilka godzin do "zastygnięcia". Uprzedzam, że truskawkowa warstwa wyszła u mnie bardziej sorbetowa, niż galaretowata. Jeżeli chcecie uzyskać bardziej "stały" efekt to dodajcie więcej żelatyny.


Koszt całego deseru to max. 6 zł, a z pewnością starczy na poczęstunek dla kilku osób.

Smacznego!
  

7 komentarzy:

  1. Sernik uwielbiam, więc koniecznie muszę spróbować! Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione ciasto! <3 Na pewno wypróbuję ;D

    ______________________
    http://bit.ly/2dUTSWD

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis! Już zapisuję :)

    K.Nawrocka

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wygląda, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wersje ciast na zimno. Tym bardziej, że nie jestem mistrzynią pieczenia. Smaczny przepis.

    OdpowiedzUsuń