wtorek, 18 lipca 2017

Intensywny tryb życia, a utrzymanie zdrowej i regularnej diety –jak to ogarnąć?

    Jeżeli z domu wychodzisz przed 7.00, a potrafisz wrócić po 20.00 to jedziemy na tym samym wózku. Ostatnie miesiące nie są dla mnie łatwe, jeśli mowa o czasie wolnym od obowiązków. Praca w biurze, prowadzenie treningów personalnych inauki pływania, od czasu do czasu animację. Powiesz, że nie muszę. Masz rację. Może aż tyle nie muszę, ale chcę, bo mam jakiś tam swój mały cel. W dzisiejszych czasach życie na przyzwoitym poziomie i spełnianie marzeń kosztuje( za dużo w stosunku do zarobków), a zdobywanie doświadczenia pochłania masę czasu.

   „Według badań Eurostatu z 2013 roku, Polak spędza w pracy 41 godzin tygodniowo, czyli o 3,5 godziny więcej niż wynosi unijna średnia.”
Newsweek.pl, 19.06.2015, 07:30

   
  Mało śpię. Nie trenuję tyle ile bym chciała-zdecydowanie. Moja koteła skarży się, że za późno wracam do domu.Nie mam czasu na czytanie książek, które kupiłam. Nie mam kiedy iść na kawę i do kina ze znajomymi. O Nim to już nawet nie wspominam, bo jeszcze się zezłości!Do niedawna nie umiałam się zorganizować nawet na tyle, żeby przygotowywać sobie posiłki do pracy. Postanowiłam ogarnąć ten chaos, bo praca pracą, ale zdrowie najważniejsze! Przedstawię Wam poniżej kilka pomocnych opcji jeżeli chodzi o odżywianie przy intensywnym trybie życia. Mimo,że nie będą to odkrycia XXI wieku to liczę, że komuś się przydadzą.

Skorzystaj z cateringu dietetycznego.


   Jeżeli dużo pracujesz i nieźle zarabiasz to zastanów się czy dieta  pudełkowa  nie  jest  dla  Ciebie  idealnym  rozwiązaniem. W dzisiejszych  czasach  można znaleźć catering z dobrą i zdrową kuchnią w przyzwoitej cenie, który dostarczy Ci jedzenie pod drzwi. Dla  mnie najważniejsza w takim rozwiązaniu jest oszczędność czasu, który mogę spożytkować na przyjemności ( np. własny trening lub  spotkanie  z przyjaciółką).Trzeba  przyznać,  że  na   rynku   jest   ogromna   konkurencja. Kiedyś natknęłam się na artykuł ( o tutaj), który stawiał firmę EATZONE na pierwszym miejscu ze względu na smak potraw. Mają oni sporo  opcji jadłospisów: bezglutenowy,  bez  ryb,  vege  itp., a ich diety są tak urozmaicone, że w ciągu miesiąca nie zjesz dwa razy tego samego dania. Gotuj więcej porcji i zamrażaj! Znajdź jedno popołudnie, albo 2h podczas weekendu, które przeznaczysz na przygotowywanie posiłków. Ugotuj więcej zupy, zrób mięso i zamroź kilka porcji, tak abyś w chwilach kryzysu ograniczył się jedynie do rozmrażania.

Gotuj więcej porcji i zamrażaj!

  Znajdź jedno popołudnie, albo 2h podczas weekendu, które przeznaczysz na przygotowywanie posiłków. Ugotuj więcej zupy, zrób mięso i zamroź kilka porcji, tak abyś w chwilach kryzysu ograniczył się jedynie do rozmrażania.


Korzystaj z barów mlecznych.

   Jak nie masz weny i ochoty to wybierz się do restauracji, czy baru mlecznego i wybierz z menu coś zdrowego. Możesz kupić trochę więcej jedzenia, żeby schować je do zamrażarki. Kupuj zdrowe i gotowe dania. Coraz więcej sklepów wprowadza szeroką gamę posiłków do odgrzewania. Ostatnio zostałam fanką zup z „Biedronki”, które mają naprawdę dobry skład i kosztują 4zł/opakowanie.  Burak z soczewicą jest super! 



Gotuj na zmianę ze znajomym z pracy.

 Miesiąc temu koleżanka z  pracy zaproponowała mi, żebyśmy gotowały sobie na zmianę. Odmówiłam tylko dlatego, że wtedy5 dni w tygodniu byłam poza domem po 14h. Teraz jestem coraz bliżej  realizacji  tego  pomysłu.  Kiedyś  nawet  słyszałam,  że  młode  mamuśki  wymieniają  się obowiązkiem gotowania, tak aby jedna miała trochę więcej czasu dla siebie.

Gotuj w 2 minuty.

  Spójrzmy prawdzie w oczy: niektóre dania nie są zbyt pracochłonne. Ostatnio codziennie do pracy noszę sałatki, które przygotowuję w 2 min. Wrzucam do plastikowego pudełka rukolę,  pomidorki koktajlowe, kukurydzę i tuńczyka. Posypuję słonecznikiem i ziołami, oraz polewam oliwą. Zamykam pudełko, wstrząsam i mam gotowy posiłek.  Easy!A jakie są Wasze pomysły na trzymacie zdrowej diety przy intensywnym trybie życia? Co myślicie na temat cateringów dietetycznych ?




A jakie są Wasze pomysły na trzymacie zdrowej diety przy intensywnym trybie życia?Co myślicie na temat cateringów dietetycznych ?

9 komentarzy:

  1. Najlepiej robic proste dania na kilka dni ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednak jak się samemu coś przygotuję, to się wie co tam jest. Ale pomysły jak najbardziej ok, w takich sytuacjach awaryjnych. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie i rzeczowo napisane! ;) Tylko się zastosować ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak nie mam czasu to gotuję na zaś ;) Choć opcja cateringu jest zdecydowanie zachęcająca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedz to: Ciężką pracą i motywacją. Bardzo dobry post! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie, jak mam tak bardzo mało czasu to również gotuję łatwe posiłki na kilka dni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dietetyczny catering to teraz bardzo dobre rozwiązanie. Firm jest coraz więcej na rynku, a co za tym idzie ceny są konkurencyjne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również noszę do pracy sałatki - takie posiłki przygotowuje się najszybciej i są zdrowe, a to rzadkie połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Również stosuję lunchboxy, zabieram je ze sobą do pracy, na uczelnię, nawet na wakacje!

    OdpowiedzUsuń