wtorek, 12 grudnia 2017

Sposoby na trening cardio w zimie

   Za niecałe 3 tygodnie Sylwester i koniec roku 2017r. Mimo, że nie wszyscy się do tego przyznajemy, to chyba każdy z nas chciałby rozpocząć kolejne 365 dni w jak najlepszej formie. Wiadomo też, że niektórzy "zaspali" i nie zdażą wypracować wymarzonej sylwetki i znacząco poprawić zdrowia przed 2018r. Na pewno jednak i spóźnialskim uda się wejść w nowy rok z większym zaangażowaniem i motywacją w dążeniu do lepszej formy.
  Jednym z rodzajów treningów, które pomogą nam wyglądać lepiej i poczuć się pewniej we własnej skórze jest trening wytrzymałościowy, często zwany "cardio". Nie dość, że pozytywnie wpływa na redukcję wagi to dodatkowo poprawia pracę układu krążenia i dotlenia organizm.  
   Niestety, nie od dziś wiadomo, że nie wszyscy z nas są fanami zimy. Mróz, wiatr, padający śnieg, a często i plucha pod butami, średnio zachęcają do biegania o tej porze roku. Oczywiście dla "mocnych zawodników" nie jest to żadna wymówka i dają radę nawet w temperaturze -10 stopni C, ale jeśli jesteś początkujący to nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę. (o tym "Czy i jak biegać w zimie?" na zewnątrz możecie przeczytać tutaj, w moim wpisie z zeszłego roku) Na szczeście istnieje masa alternatyw dla biegania w terenie. Poniżej moje propozycje:

Trening na maszynie stacjonarnej


   Orbitreki, rowerki stacjonarne, bieżnie to sprzęt na którym możecie wykonywać trening wytrzymałościowy nie tylko na siłowni, ale również nie ruszając się z domu. Od dawna na rynku dostępne są maszyny w rozsądnych cenach, które możecie kupić i postawić w niewielkim mieszkaniu. Poranny trening naczczo, czy cardio z książką lub przed TV, nigdy nie było prostsze i wygodniejsze. Wspomniany sprzęt możecie kupić m.in. w sklepie Hop-Sport.pl. Mają bogatą, przystępną cenowo ofertę z maszynami, które zajmują niewiele miejsca. Sama zastanawiam się nad zakupem poniższego modelu orbitreka i myślę, że to świetna opcja na prezent świąteczny.

https://www.hop-sport.pl/orbitreki/


Chętnie przeczytam również, jaki macie sprzęt treningowy w domu i z czego najczęściej korzystacie!

Cardio na pływalni


   Jako instruktorka pływania jestem wielką fanką i zwolenniczką tej aktywności fizycznej. Nic lepiej nie relaksuje od porządnego rozpływania i wizyty w saunie. Jest to doskonała forma treningu wytrzymałościowego dla osób, które mają pracę siedzącą i odczuwają bóle kręgosłupa. Jeżeli nie potraficie pływać to pamiętajcie, że nigdy nie jest za późno na naukę ( pisałam o tym tutaj). Sama zachęcam do kontaktu. Ja i moje movefiny chętnie pomożemy przełamać lęk przed wodą i postawić pierwsze kroki w wodzie!

PS.  W zimie koniecznie pamiętajcie o wysuszeniu włosów i "ostudzeniu ciała" po pływaniu. Bardzo łatwo przeziębić się po zbyt szybkim wyjściu na świeże powietrze, a wtedy zapalenie ucha gwarantowane.

Fitness z youtubem i instagramem


   Fitness o umiarkowanej intensywności (60-70% tętna maxymalnego) to również świetna forma cardio. Na youtubie znajdziecie przeróżne treningi, na których prowadzące pokazują jak ćwiczyć w domu. Tutaj często potrzebujecie jedynie sportowej odzieży i obuwia, więc nie ma wymówek! W tym wypadku pogoda, brak sprzętu i czasu  na dojazd na siłownie to nie jest problem. Poniżej kilka propozycji:

1. Treningi z kanału Fitness Blender są świetne zarówno dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych. Zachęcam do przejrzenia!




2. Podobne zdanie mam o treningach XHIT - koniecznie wypróbujcie!


3. Przejrzyjcie również instagrama Alexi Clark - ta kobieta to istna petarda. Na pewno znajdziecie coś dla siebie.

  Oczywiście jest masa innych kanałów na których znajdziecie wartościowe programy treningowe - to jedynie namiastka. Jeżeli macie coś godnego polecenia to koniecznie napiszcie w komentarzach.


Aktywności alternatywne


   Zima to świetna pora roku na próbowanie nowości. Wycieczka do parku trampolin, na ściankę wspinaczkową lub lodowisko to doskonały pomysł na urozmaicenie mroźnych weekendów. Macie szansę zarazić się nową pasją, a dodatkowo spalić niepotrzebne kilogramy.


   Co Wy na to? Która opcja wydaje Wam się najlepsza i najbliższa Waszej naturze? Mam nadzieję, że każdy z Was znajdzie coś dla siebie. 

4 komentarze:

  1. W domu ćwiczę tylko tabatę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ćwiczę jogę i pływam na basenie, lubię też rower stacjonarny jeżeli idę na zumbę zabieram ze sobą bidon z wodą redox wzmacniającą organizm i baton energetyczny bo inaczej nie dałabym rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie piłam tej wody - poczytam o tym wynalazku ;)

      Usuń